• Kiedy następuje zablokowanie karty bibliotecznej?

Blokada programowa zostaje nałożona automatycznie w przypadku przetrzymania jednej pozycji. Blokada WEB (można wypożyczać książki, filmy czasopisma, nie można korzystać z darmowego dostępu do Internetu) zostaje nałożona w przypadku wykrycia działania niezgodnego z regulaminem np. instalację programów komputerowych.

 

• Jestem zapisany w placówce nr 57, co muszę zrobić, by móc wypożyczać audiobooki?
Karta, którą otrzymali Państwo w jednej z wypożyczalni w Rembertowie uprawnia do korzystania ze wszystkich pozostałych placówek bez żadnych formalności.

 

• Zgubiłem kartę, co muszę zrobić?
Należy bezzwłocznie skontaktować się (osobiście lub telefonicznie) z najbliższą placówką biblioteczną. Zablokowanie zgubionej karty zapobiegnie wypożyczeniu przez inną osobę (znalazcę!) na Państwa konto książek, płyt DVD. Otrzymanie nowej karty wiąże się z poniesieniem opłaty w wysokości 10zł.

 

• Jak zarezerwować książkę?
Bezpośrednio u bibliotekarza; logując się na stronie internetowej biblioteki; telefonicznie.

 

• Jak aktywować powiadomienie o rezerwacji na telefon komórkowy i adres mailowy?
Aktywacji powiadomienia sms dokonuje na nasze życzenie pracownik biblioteki.
Adres email należy samodzielnie podać po zalogowaniu się na konto czytelnika na stronie biblioteki.

 

• Ile czasu od chwili powiadomienia oczekuje pozycja w bibliotece?
Czytelnik po otrzymaniu powiadomienia (sms/email) będzie miał 3 dni (łącznie z dniem, w którym otrzymał powiadomienie) na wypożyczenie zarezerwowanej pozycji. Jeżeli w tym terminie nie zgłosi się do biblioteki, rezerwacja automatycznie ulegnie skasowaniu.

Placówki biblioteczne nie będą telefonicznie informowały o rezerwacjach – czytelnicy, którzy nie dokonali aktywacji sms/email będą zobowiązani dowiadywać się (osobiście lub telefonicznie) czy zamówiona pozycja jest do odbioru. W ich przypadku termin również wynosi 3 dni.

Okres ważności rezerwacji to czas, przez jaki czytelnik jest gotów czekać na książkę.

 

• Ile rezerwacji można zrobić maksymalnie?
Każdy czytelnik jest indywidualnie oceniany - system sprawdza, ile rezerwacji zostało do tej pory odebranych w terminie, ile zamówień zostało zrobionych dla zabawy, ile pozycji oczekujących na nas w bibliotece nie odebraliśmy w terminie. Widełki zostały ustawione w przedziale 3 - 50 pozycji. Każdemu może się zdarzyć nie odebrać rezerwacji z różnych ważnych powodów, dlatego ustaliliśmy, że algorytm zignoruje:
- trzy nieodebrane zamówienia,
- trzy skasowane rezerwacje po otrzymaniu powiadomienia,
- pięć nieodebranych rezerwacji.
Nowy czytelnik będzie mógł zarezerwować 10 pozycji.

 

• Czy można zarezerwować książkę aktualnie dostępną?
Zamawianie książek, które są aktualnie dostępne w Bibliotece, jest aktywne po godz. 20 każdego dnia oraz w weekendy. Możemy zamówić maksymalnie łącznie 3 pozycje. Książki należy odebrać następnego dnia.

 

• W jakim przypadku nie można przedłużyć terminu zwrotu książki?
Zmiana terminu zwrotu książki (prolongata) jest możliwa jeżeli termin zwrotu nie został przekroczony i jeżeli na daną pozycje nie ma rezerwacji.

 

• Czy można oddać książki bez karty bibliotecznej?
Tak. W przypadku zwracania pozycji karta nie jest niezbędna.

 

• Czy można ten sam tytuł zarezerwować we wszystkich wypożyczalniach?
Nie stosujemy tego rodzaju ograniczeń.

 

• Czy aby korzystać z komputera z dostępem do Internetu znajdującym się w wypożyczalni trzeba posiadać kartę biblioteczną?

Dostęp do bezpłatnego Internetu jest uwarunkowany posiadaniem karty bibliotecznej (bez nałożonych blokad!)

 

• Jaka jest wysokość opłaty za przetrzymanie książki ?
Program automatycznie nalicza opłatę za takie pozycje. Wyniesie ona 10gr za każdy dzień (soboty i niedziele również).